tirsdag 31. juli 2012

Svangerskapskurs!



Etter man ble gravid og fram til nå har tusen spørsmål bygget seg opp og blitt sittende fast oppi hodet.
Tusen spørsmål som man i grunn kanskje har hørt svaret på men som man egentlig bare må oppleve selv for å skjønne det.
I dag har jeg og kjæresten vært på svangerskapskurs på helsestasjonen og selv om vi begge vet rimelig godt hvordan en fødsel forløper så var det utrolig kjekt å få en gjennomgang på alt allikavell.


Ikke bare ang. fødsel,men info om tiden før fødsel,selve fødselen,smertelindring,amming og tiden etterpå som både par OG foreldre.

Ingen kan lese seg opp til hva som venter en når det gjelder fødsel eller tiden etterpå,så det å spørre en dyktig jordmor,få fornuftige og ærlige svar var veldig greit.
Vi fikk vite masse vi ikke engang hadde tenkt på og etter i dag er jeg mer sikker på hvilke ønsker jeg har for min egen fødsel og hvordan jeg vil ha det rundt meg.
Den vordende pappa syntes også det var greit å få en dypere forståelse for alt og hva man egentlig kan forvente seg.
Vi var veldig mange par som var samlet og kurset hadde rom for samtaler,spørsmål,info,nyttige filmer og gruppesamarbeid. 
Møtte andre kjente fjes som det var veldig hyggelig å se igjen også,alt i alt en veldig sosial dag!
Absolutt noe å anbefale til andre vordende foreldre!

Som sagt før så gleder jeg meg sååå mye til fødsel og etter i dag så føles alt så mye nærmere og virkelig.
Kan knapt vente til å møte den lille skapningen som har bodd inne i magen i snart 9mnd`er:-) 

Har du vært på svangerskapskurs eller kanskje du skal?
Hva er dine erfaringer? 

















2 kommentarer:

  1. Vi tenkte å melde oss på kurs på HH, men det var ikke plass på det vi tenkte oss...og neste tror jeg er etter jeg har født :P Nå er vi så nære at ting bare får gå som det går. Heldigvis er det mye hjelp i forskjellige grupper på FB da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,du kan jo føde når som helst så det er vell ikke noe vits i det nå.Men det er veldig greit å få med seg,veldig forberedende synes jeg,både for mor og far:-) De forskjellige gruppene på fb består jo av jenter som er usikre selv så det å få bekreftelse og svar fra en praktiserende jordmor er kjekt!

      Slett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)