mandag 23. juli 2012

Statusoppdatering uke 24 og 25




I rent stress som skrevet tidligere,så har ikke statusoppdateringene kommet når de burde ha gjort.
Men,her er for uke 24 og 25:

Langt på vei: 25 uker
Igjen til termin: 15 uker
Termin:  16.september

Neste kontroll: 28-uker`s kontroll 21.juni til lege
Kjønn: Det er det bare nurket i magen som vet og vi selv ønsker ikke å vite det heller;-) 
Utålmodig: Mest når jeg ser andre nyfødte! 
Navn:  Vi har flere navn vi liker til begge kjønn,er enige om alle sammen og de blir holdt hemmelig til fødselen:-)
Innkjøp: En del klær,gulpekluter,vippestol og vogn;-) 
Vektøkning: 10 kg. (Å ikke mas om at det er mye for det er NORMALT!)
Melk  i brystene:  Råmelk siden uke 20.
Strekkmerker:  Nei
Hevelser og vann i kroppen:  Ja,en del vann i føttene,men mest hvis det er varmt eller at jeg går mye.
Hodet ned:  Nei
Aktivitet på babyen: Mye aktivitet døgnet gjennom og aller helst midt på natten så jeg blir vekt:-) 
Pappaen synes det er storstas å få kjenne spark og han legger ofte øret inntil for å lytte♥
Tungt: Småtungt hvis jeg allerede er sliten.
Kynnere: Har hatt veldig mange den siste tiden,så mange at jordmor holder et lite extra øyet med.
Hodet festet: Nei
Barnerom:  Planlegging er i gang men venter med oppussingen til i sommer.
Sulten: Nei,3 måltider om dagen som normalt og spiser frukt og grønt imellom.
Matkick/Drikke: Druer,kiwi,champignon! Knekkebrød med kokt skinke er også en favoritt! 
Plager: Kvalmen ble sporløst borte 15+2.
Bekkenet/korsryggen setter meg ute av aktivitet en del hvis jeg har gjort mye og de sure oppstøtene kommer enkelte kvelder.
Halsbrann kom nærmest på dagen når jeg var 25 uker på vei. 
 Humør: Fornøyd og lykkelig! 
Sykehusbaggen: Den pakkes nærmere terminen.
 Høygravid: Nei,det er en stund til.

Om barnet denne uken:Vekt: ca 800g
Full lengde: 30cm




 Fosteret er i begynnelsen av denne uken 23 uker gammelt. Allerede nå begynner det å bli liten boltreplass for fosteret i livmoren. Øyevipper dukker opp denne uken, og øynene vil snart kunne åpnes og lukkes!
Hjernen vokser fremdeles fort, og fosteret er en velproporsjonert liten minibaby. Fosteret begynner også å få lengre hår på hodet.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)