fredag 10. august 2012

På føden en tur..



Har i fire dager hatt slike smerter øverst i magen,noe jeg trodde bare var kolikksmerter.
Disse smertene ble verre utover dagen i dag så jeg bestemte meg for å dra til legen en tur,da som det var få timer til helg osv.

Legen spekulerte fælt i hva dette kunne være,for øverst i magen fant han nemlig en ganske stor,hard kul,en kul som ikke tilhørte babyen.
Gastro-avd. og føden ble ringt og etter en stund ville han sende meg videre til føden for å sjekke hva dette kunne være.

Kjæresten ble oppriktig bekymret da han hørte at jeg var på tur til føden,kun få timer etter han hadde dratt for å drikke ut kompisen sin i utdrikkningslag.

På føden ble jeg tatt imot av to jordmødre,ei dansk og ei norsk.
Veldig hyggelige begge to.
Fikk plassert to magebelter på magen,den ene var til å måle styrken på kynner`ne og den andre for å registrere hjerterytmen på babyen.
Selv fikk jeg en kontroll i hånden og hver gang jeg kjente spark fra babyen skulle jeg trykke på knappen på kontrollen.
Lå slik en halvtime og hørte på babyen,skal si det var koselig men også veldig søvndyssende.
Alt så veldig fint ut!

Etter det var det ultralyd.
Den ene jordmora fikk sett på denne kulen som jeg hadde så vondt i og det viste seg å være en blødning utenfor livmora.Det var en blitt en klump med sprengte blodkar,som resulterte i smerter fordi den var så stor og hard.
Hun spurte om jeg hadde slått meg men det hadde jeg alldeles ikke så konklusjonen var at det muligens var babyen som hadde sparket så hardt at blodkarene sprengtes.
Men det var heldigvis helt ufarlig og denne blødningen blir det samme som et kraftig blåmerke,vondt og veldig ømt.
Ikke rart det er vondt å bruke magemuskler og at det gjør ekstra vondt når babyen sparker på kulen;-) 

Med det samme fikk jordmora målt babyen som jeg egentlig skulle nå førstkommende onsdag,på kontroll.
Babyen hadde fin vekt,rundt 2,5 kg og fine mål.Godt å høre at babyen vokser som den skal.
Har vært litt bekymret for det siden sist kontroll da den andre jordmora mi sa at den kanskje ikke hadde vokst nok.

Fikk se den nydelige babyen vår i profil også!
Hun/han er så utrolig nydelig. Den lå å gapte og plutselig ser vi tommeltotten finne veien rett inn i munnen.
Helt fantastisk å se på!
Kan legge ut bilder av nurket vårt i morgen!

Nå er målet å ta det helt med ro til kulen i magen føles bedre.Kan heldigvis ta smertestillende så kanskje jeg for en gangs skyld kan få en hel natt med søvn;-) 

Sitter i sofaen nå med pledd,tente lys og et par hunder sovende oppå meg.
Brus i glasset,litt sjokolade og Thelma og Louise på tv`en.
En perfekt jentekveld!

Rundet 35 uker i går forresten! Bare 5 uker igjen..

Ha en fortsatt god kveld,søte smuglesere!




6 kommentarer:

  1. Bra alt var bare bra med bebisen <3 Og bra du kose dæ ikveld, og ikke minst slappe av litt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,itj nå som e bedre enn d<3 Kose mæ me jentekvelden min,godt d å sjø! Håpe dåkker å kose dåkk! Hehe,jada "mamma"...æ slappe av no<3 ;)

      Slett
  2. Så bra at alt er bra med både deg og den lille, og at de fant ut hva det var som gjorde vondt.
    Å ligge med den ctg`n er UTROLIG søvndyssende :P Vi har vært inne på føden noen ganger nå, siden jenta i magen er veldig rolig og bekymrer foreldrene sine innimellom, og Kenta sovner vanligvis av hjertelyden :P hehe
    Gratulerer med uke 35..Nå er det ikke lenge igjen :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,glad de fant utav det og at det ikke var verre enn som så! Ctg`n var som rene sovemedisinen,lå å sperra opp øynene for å ikke sovne,jeg var jo alene og hadde ingen å snakke med;) Ja,rolig den jenta deres,kanskje hun tar igjen dobbelt når hun møter verdenen? Tusen takk for det,ikke lenge igjen til noen av oss nå:) Lykke til!

      Slett
  3. Hehe, kanskje det :P
    Håper hun kan holde seg rolig når hun kommer ut også jeg da :P Pappaen mener at hun bare ligger på lading, så vi får se da.
    Ja, jeg har faktisk termin i dag, siden klokka er over 12 nå :D
    Litt rart å tenke på...Dette er datoen vi har ventet på...Men ingen tegn på at noe skal skje enda.

    SvarSlett
  4. Tror også hun ligger på lading;) Wræl,så spennende! Jenta kommer når du minst aner det...de har en tendens til å strekke tålmodigheten vår disse små!:) Lykke til iallefall,følger spent med på fb.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)