tirsdag 7. august 2012

40 dager igjen..



I dag er det 40 dager til termin og det vil si jeg er høygravid!
Å være høygravid er når magen er på sitt høyeste punkt.
Fra nå av synker den bare lengre ned fordi at barnet gjør seg klar til fødsel snart.

Jeg synes det høres helt merkelig ut...40 dager +/-  til termin liksom.
Om ca 40 dager +/- kan jeg kalle meg en mamma og jeg skal begynne i min livslange jobb som veileder,bleieskifter,kokk,vaskehjelp,rådgiver,sykesøster,osv,osv.
Man blir aldri utlært som mamma og jeg gleder meg til å bli kjent med det lille nurket vårt samtidig som jeg blir bedre kjent med meg selv!

Ellers så går dagene med til forberedelser i form av oppussing og innkjøp.
Barnerommet har fått gjennomgå en hel makeover og akkurat når vi tror vi snart er ferdige,finner vi ut at mere må gjøres! Men snart...riktig snart er det klart for interiør.
Kjenner stressnivået når nye høyder hver dag men vi skal vell bli ferdige.

Når det gjelder innkjøp av det vi trenger så føler jeg at vi snart er i mål.
De store innkjøpene er unnagjort,nå er det småtterier som bleier,produkter osv som trengs men det kan vi enda vente bittebittelitt med.
Mer ullklær og utstyr til babyen blir litt større haster det ikke så mye med akkurat nå!

Mamma skal ordne med sengekant og sengehimmel på vugga og det tror jeg blir gjort ferdig til vi kommer hjem fra sykehuset.
Føler det er litt ekkelt å ha vugga stående klar så jeg tror nok at den kommende pappa og mormor skal få stå for den biten.

Kan ikke klage på formen heller,selv om jeg nærmest var fotløs fra forrige uke til søndag som var.
Humpet på krykker her hjemme og det kjentes ut som om bekkenet skulle komme ut når som helst.
Nå er jeg bedre men time til fysio må vell uansett bestilles,er bare glemsk! 

I arbeidsmodus men pappaen måtte ha bilde ha magen;-)

Ha en god kveld dere,her er det Sex og Singelliv-maraton som gjelder! 









2 kommentarer:

  1. Så fin mage!!! :D ... går fort fremover no ja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi,tusen takk Victoria! ;) Ja,no håpe æ dagan går i ræserfart;p

      Slett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)