lørdag 1. desember 2012

Forberedelser


Det er noe med denne adventstiden som får de fleste til å stresse veldig.
Alt skal være vasket,rent,støvfritt,samt se og lukte skinnende rent.
Gardiner skal strykes,det skal pyntes og adventsstaker/stjerner skal være klare til å "tennes" første søndag i advent som tradisjonen sier.
Jeg har selv holdt på slik hvert år siden jeg flyttet hjemme ifra,men i år er det liksom litt annerledes.
Tiden strekker ikke til når man har ei lita tulle på strax 3mnd`er og man må bare innse at slik er det og at det er helt OK.
Adventsstiden og julen kommer likevel,selv om ikke alt er vasket og pyntet.
Det er iallefall den tanken jeg har måttet slå meg til ro med,så i år er ikke leiligheten vasket til 1.desember men det får gjøres litt og litt etterhvert frem mot julen istedet.

Jeg har derimot fått hengt opp julestjerna i kjøkkenvinduet og julestakene står klare til å "tennes" i morgen på nesten hvert rom i huset.
Julegardinene er også hengt opp og advents-duken er tatt frem men det er også det eneste.

Huset lukter jul etter jeg har tent julerøkelse og på bordet er det tent julelys.
Mie sover søtt i senga si og de to hundene våre ligger tett inntil føttene mine her jeg sitter i sofaen med pc`en.
På tv`n går det en eller en annen film som kjæresten gjerne ville se mens jeg skal kose meg med et splitter nytt interiør-blad som jeg kjøpte i dag.
Julebrusen og sånn akkurat passe sure mandariner er inntatt og jeg må innrømme at julefølelsen kommer smygende innpå meg selv om vi mangler snø utenfor.
 


Nå skal vi kose oss resten av kvelden og bare slappe av etter dagens gjøremål.

Ha en riktig god kveld dere!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)