fredag 8. mars 2013

Et halvt år!


I går ble lillejenta vår 6 mnd allerede!
Hjelp,hvor blir tiden av? 
Den haster seg avgårde og jeg synes det bare var i går jeg lå på føden med henne i armene,helt overlykkelig og litt overrasket over at det ble en jente,jeg som trodde det skulle bli en gutt:-)
Men selv om jeg synes tiden har gått fort så har vi sannelig vært gjennom mye som nybakte foreldre også,tar bilder hver dag og prøver bare å nyte tiden.
Mie ble dårlig på søndag som var og holdt det gående hele natten.
Når vi sto opp på mandag morgen  kunne jeg glimte noe hvitt i gommene så det var ikke rart at hun hadde vært urolig.
Om det er en talgkjertel som dukker opp rett før tennene kommer eller om det er ei tann er noe uvisst enda,den har ikke tittet helt frem enda så vi må bare smøre oss med tålmodighet....
tennene kommer vell tidsnok.
Med tenner så vet jo de fleste at det blir litt styr.
Kroppen reagerer og i vårt tilfelle så reagerte Mie med å få feber og være i uggen form.Hun har hatt opp mot 39 i feber i flere dager men gradvis blitt bedre igjen,etter pleie i form av paracet,mye vann,dentinox,sukkervann og kalde desserter.
Nå er hun som normal igjen,eller nesten iallefall...
Hun har fått lakenskrekk (igjen) så når klokken nærmer seg midnatt gråter hun i ett sett og det eneste som duger er å ligge inntil brystet til mammaen!
Snakk om å være utspekulert!
Nuvell,kampen om å få henne i egen seng og få henne til å sove der over natten må nok taes opp igjen,vanedyr disse små.
Men så er det noe med at man må huske å kose seg ekstra godt med førstemann også da,mens det bare er en kid å tenke på...Jeg kjenner jeg er litt splitta om den saken der men hodet mitt skjønner godt at vi har igjen for det selv ved å holde henne i sin egen seng selv om det er veldig koselig å ha henne inntil seg;-)








4 kommentarer:

  1. Heisann.
    Min sønn er bare 4.5 mnd nå, men vi har nettopp hatt 2 uker med urolig og småhysterisk baby pga de dumme tenna.
    Ønsket bare å gi deg et tips ang hva du har brukt hittil.
    Legemiddelverket fraråder bruk av Dentinox pga innholdet (http://www.relis.no/Bivirkninger/Nytt_om_bivirkninger/2012/Begrens_bruk_av_Dentinox_ved_tannfrembrudd)
    Så vi har brukt noe som heter Utroligsalven. Den får man tak i på www.utroligsalven.no
    Den fungerer veldig fint her iallefall :)
    Kan godt ha fungert med kalde desserter eller frukt også, men vår er litt liten og synes ikke noe særlig om annet enn melk og grøt...

    Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips,jeg har hørt om denne salven men tenker at så lenge det ikke blir verre enn det har vært så holder vi oss til Dentinox:) Dentinox har vært diskutert fram og tilbake både av leger,tannleger og helsesøstre i mange,mange år så jeg tenker litt så "alt med måte" jeg:)Så lenge man ikke overdriver bruken så tror jeg det går helt fint,men ja...salven skal kjøpes inn hvis det blir ille:) Nei,skjønner det når de er såpass små:) Tusen takk for tips iallefall,lykke til til deg også!
    Ha en god kveld!

    SvarSlett
  3. Herlig jente du har !:)
    synes ikke det er lenge sien min var halvt år og utforsket absolutt alt! nå skal han snart bli storebror :) Tiden er så dyrebar.

    Flott blogg :D

    SvarSlett
  4. Tusen takk,synes prinsen din er en storsjarmør jeg også;) Ja,den er virkelig dyrebar,det gjelder å nyte! Tusen takk Anja! ;)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)