tirsdag 26. mars 2013

Endelig påske!


Ingen hyttetur på oss i år men vi koser oss hjemme i byen istedet.
Savner knitring fra peisen og tidlige morgener med duften av nykoka kaffe og at hele familien er samlet rundt frokostbordet men derimot neste påske,da blir det hyttekos igjen.
Det ser vi frem til!
Min kjære har ferie hele påsken så vi bruker mye tid sammen og prøver å gjøre det meste ut av dagene nå når han endelig har fri.
Hittil har påsken gått med til trilleturer i det flotte været og på søndag dro jeg og Tom på en etterlengtet date sammen på Phu Yèn for å spise thaimat.
Storkosa oss i hverandre`s selskap og med riktig god mat mens Mie kosa seg til mormora sin.

I går dro jeg og mamma rundt omkring for å finne en del til barnerommet til Mie som enda ikke er ferdig og i dag har dagen gått med til det siste av "oppussing" av rommet,om jeg kan kalle det det.

Rommet hennes er blitt brukt som et lager hittil siden hun har sovet på vårt rom inntil nå,så rommet har blitt både rotete og nedstøvet,kontrastveggen hadde fått riper og dessuten manglet 3 vegglister hvitfarge.
De rakk jeg ikke å male ferdig siden lillejenta vår meldte sin ankomst 9 dager før termin:-) 

I går ble rommet nærmest tomt med god hjelp fra mamma og i dag har jeg gått over kontrastveggen med maling og malt det siste av listverk.


Det siste som gjenstår er baksiden av døren,den er grå (!!) så den skal også få bli hvit.Så jada,det er nok å holde fingrene i likevel,men når rommet omsider står ferdig,forhåpentligvis i denne uken,så skal Mie endelig få flytte senga si inn dit og kanskje vi sover litt bedre om natten alle tre.
Påskepynten kom først opp i kveld så nå sitter jeg i sofakroken med pc`en i fanget og nyter skuet av tente lys i leiligheten og av gule,lodne påskekyllinger som titter frem her og der.

I morgen blir det harrytur til Sverige for å handle litt mat,er spent på hvordan lillemor oppfører seg på en såpass lang biltur men kjenner jeg henne rett så blir nok turen brukt til å sove for hennes del.

Er det hjemmepåske eller hyttepåske for din del?

Uansett,ønsker dere en fortsatt god påske,hjemme eller ei! 



1 kommentar:

  1. Hjemmepåske og jobbehelg for meg og Ida! Ståle er hjemme og lager mat!
    Kos dere godt i påska...:)
    Ida drar til Paris neste uke og hilser på ei veninne. Her har skolene påskeferie neste uke.
    Klem fra Eli

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)