mandag 4. februar 2013

Tenna i tapeten


Vet du hva?
Det skal jeg si deg; 

På fredag fikk jeg "lov" til å være bare Veronika for første gang på evigheter! Ja,det er hele 13 måneder siden sist faktisk.

Jeg la "mamma"-tittelen igjen her hjemme og dro ganske fornøyd ut døra med tittelen "Bare Veronika".
Jentungen hyla men jeg lukka ørene i det døra smelte igjen bak meg,det var ikke stort jeg kunne gjøre som pappaen ikke kunne gjøre.
Fikk i ettertid høre at hun sovna momentant etter 15 minutter,ikke enkelt å være overtrøtt stakkar.


Anyways..turen gikk til bestekompisen min Tommy der to andre bestekompiser av meg var også.
Var forsiktig med alkoholen og nippa til en øl i bortimot en time da jeg plutselig fikk fart på meg og ble vågal,litt sprit måtte man ha. Ville jo ikke gå på en smell etter å ha vært så lenge bort fra alkoholen,men det gikk kjempefint,alkoholen var snill denne gangen.
Vi storkoste oss og når klokken ble rundt 23 fikk vi skoene på oss i en fei for å rekke bussen til byen.
Turen gikk deretter til Down Town der det var overraskende lite folk.Spiller ingen rolle,det var ikke de jeg skulle menge meg med...jeg var godt fornøyd med "trekløver`n" min jeg,Tommy,Fredrik og Kenneth.OG Aksel,skal ikke glemme Aksel,en kollega av de.
Vi endte opp på en bar på natten så gutta fikk seg en cognac,jeg selv står over
sånn oldis-munnvann.

Kom hjem i 3.30-tiden og jeg gikk strake vegen fram,rett til gjesterommet for å sove som jeg fikk beskjed om.Jeg skulle nemlig få sove hele natten og så lenge jeg ville dagen etter slik at jeg var uthvilt og i god form,etter ønske fra min kjære.

Var opp en tur tidlig på morgenen for å hilse på lille Miemor men jeg kjente at kroppen trengte mer søvn så etter en kjapp frokost krøp jeg under dyna igjen imens Tom og Mie dro ut en tur.
Når jeg våknet fikk jeg varme vårruller og en iskald Cola.
Ja,har ikke jeg verdens beste kjæreste så vet ikke jeg!

Satt igjen med en deilig følelse etter byturen,det var godt å bare få være "ungdom" igjen,selv om det var for bare noen timer.
Det er sunt for både meg og Mie,og ikke minst for pappaen som får ha henne helt for seg selv.
Slike "lufteturer" gjør meg til en bedre mamma og det blir definitivt ikke siste gang.
Neida,ikke snakk om å drikke alkohol hver gang men bare å dra ut en kveld for litt sosial omgang er ganske sunt,nemlig! 

Resten av helga gikk med til kos og hygge,fikk kost oss litt med finværet som vi fikk også.


Nei,nå takker jeg for meg og sier heihei til Sirkus Northug på tv`en.
Etter det er det kveld så er vi klare for en ny dag i morgen.

Hva mener du om slike "lufteturer"? 



6 kommentarer:

  1. Lufteturer er godt for kropp og sjel. Alle som ikke tør å sette bort barna og ta seg en fridag innimellom blir litt for overbeskyttende spør du meg. I alle fall når pappaen er den som tar ansvar og stiller opp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,så sannelig,det var sååå godt!;) Viktig å få med at jeg ikke sendt ei eneste melding hjem for å spørre hvordan det gikk,regnet med at pappaen hadde full kontroll og sa ifra om han hadde "ødelagt" henne,høhø;) Stolt av meg selv,man blir jo fort veldig oppslukt av disse små skapningene!

      Slett
  2. Åh det hørtes herlig ut :D Man har godt av og komme seg litt ut innimellom :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt fantastisk! Har du fått dratt ut alene enda da? :)

      Slett
  3. Nei har ikke det gitt :) Men føler ikke for og la noen andre passe henne ennå uten meg eller faren til stede.. Da hun er veldig skeptisk til andre.. Blir redd og gråter fort :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjorde ikke jeg heller før men når hun begynte å bli skeptisk til andre lot vi andre i familien passe henne fordi vi ikke ville at hun skulle være skeptisk.Det gikk kjempebra og nå er hun ikke skeptisk til noen lengre,bare enkelte fremmede..kommer an på dagshumøret. Enklere for mammahjertet å sette henne bort for en kveld når man vet hun ikke er skeptisk og redd for personen som skal passe henne:)

      Slett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)