torsdag 6. september 2012

Sykehusbagen snart klar..


Nå er det ikke lenge til termin og jeg vil være best og mest mulig forberedt til å bare dra avgårde til sykehuset.
Mer forberedt enn å ha sykehusbagen klar kan man vell ikke bli med det første.
Det blir sikkert glemt igjen noe hjemme og jeg har sikkert pakket noe unødvendige saker vil erfarne mødre si,men når dette er første gang så kan man vell ikke regne med at bagen består av bare det man absolutt trenger:-) Pappaen får dra fram og tilbake hvis det er noe vi har glemt,hihi.
Klær til både meg og babyen er pakket ned,til å med noe småtterier til den kommende pappaen.
Jeg mangler faktisk et "hentesett" til babyen,et klesplagg eller en dress som babyen reiser hjem i.
Men den saken har jeg gitt til den snart så stolte tante Line som gjerne ville kjøpe et hentesett i blått eller rosa;-)
Vanskelig å kjøpe amme-bh`er også når jeg ikke vet hvilken størrelse jeg må ha,men jeg har pakket ned en som er en god del større enn den cupen jeg allerede har ihvertfall så får man bare ta det derifra.
Ellers så har jeg pakket ned ting etter noen lister jeg fant på nett som:

Cola,sjokolade og French Fries til fødselen.
(Energibarer og frukt skal nok også pakkes)
Matpakke til oss begge får smøres den dagen om vi trenger det.
Helsekortet
Drikkeflaske
Tøfler/Innesko
Morgenkåpe
Halsbranntabletter/brystsalve/lypsyl
Nattøy
Løse klær/klær til hjemreisen
Stooore hotpants/boxere
Bind/nattbind
Sokker
Amme-bh
Gensere/amme-topper
Amme-innlegg
Dopapir (siden det på sykehuset er så hardt)
Håndklær (Sykehuset sine er bittesmå har jeg hørt)
Toalettsaker
Føner
Shampoo/balsam/bodylotion
Klær til babyen/bamse
Babyteppe
Svangerskaps-dagboka
Kamera/pc/ladere
Skifte til Tom/badeshorts
Og bilstolen vil bli hentet etterhvert

Tror jeg har nevnt det meste da.
Det høres og ser mye ut men alt får plass i en bag faktisk;-)

Er det noe du ser jeg mangler eller som du syntes var nødvendig så si gjerne ifra!



2 kommentarer:

  1. Ta med egne truser!! omg, det var jeg glad for jeg hadde gjort. Du får jo sånne nettingtruser på sykehuset, meeeen hehe... ekle...

    Et annet tips er å ta med paracet! Noen jordmødre vil ikke gi deg så mye paracet gjerne, så det er greit å ha med selv. Hvis du får mye vondt... :)

    SvarSlett
  2. Anbefaler å ha med våtservietter. Katherina

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)