søndag 20. januar 2013

Vinterland


Ja,sannelig går det lenge imellom nye innlegg her men utrolig koselig å se at ganske mange nysgjerrige sjeler stikker innom for en titt likevel.
Her i heimen er Tom operert i kneet sitt så dagene er fulle til randen når jeg er både mamma,wannabe-kokk,husholderske og dog-walker.

Klager ikke,men klart man merker at energi-nivået er ganske utladet når kvelden kommer,all kred til alene-mødre.
Fikk trillet en frisk og god tur ute i minusgradene med vogna i dag,Trondheim viser seg med sine beste sider for tiden med sol og et fantastisk flott vinterland.

Mie sov som en stein hele turen,hun har nemlig fått for seg at det er helt ok med powernaper på 15-30 min dagen igjennom,noe mammaen ikke synes er så greit.

Hun blir grinete og helt umulig å ha med å gjøre så jeg prøver så godt jeg kan for å få henne til å sove MINST en time,om ikke to,når hun først skal ta en dupp.
Dagene hun gjør det er så mye bedre for oss begge,derfor blir det mang en trilletur og biltur innimellom.
Nå er det straks tid for litt søvn på mammaen og pappaen,Mie har heldigvis sovet siden kl 20...
Jeg aner en tidlig start på morgenen i morgen;-)




















4 kommentarer:

  1. Erica hadde også en periode der hun sov toppen 15-20min, og var grinete nesten hele tiden. Fant da ut at jeg skulle prøve å legge henne i senga si, og da sov hun nesten 3timer...Utslitt stakkar.
    Siden har hun sovet i senga, og sover ca 1time. Har 3-4 dupper iløpet av en dag.
    Har sovet i vugga si på stua fra fødselen, men da hørselen utviklet seg i 3-4mnd alderen ble det visst for mye bråk og aktivitet på stua til at hun fikk til å sove sikkelig.
    Nå er hun iallefall fornøyd og uthvilt, og vi har fått tilbake blidfisen vår<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe,ikke lett å tyde de små hele tiden,men bra du fant ut av det da og at lille frøkena sover greit nå:) Hvis jeg legger henne i senga ender det kun med skriking,hun nekter å ligge der på dagtid,men sovner der på kveldstid.På dagtid er det vugga og sofaen på stua som gjelder.Nuvell,vanedyr er de iallefall:)

      Slett
  2. Herlig og trille tur i pent vær :) Det er så koselig :D

    Fine bilder.. Lille er søt :)

    Kommer du inn på bloggen min ? Har sendt invitasjon flere ganger nå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,det er herlig,tusen takk for det:)
      Er så sjeldent på pc for tiden,du må bare beklage at jeg ikke stikker innom så
      ofte!:( Skal stikke innom deg snart igjen for å se på prinsessa di<3

      Slett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)