tirsdag 29. januar 2013

Opplagt Mie,en opplagt mamma


Da er Mie lagt i vogna og plassert ute på verandaen for en dupp
mens jeg sitter i sofaen,på god tur til å innta dagens første måltid.
Ikke alltid det er tid til å spise tidligere for da er det full rulle med morgenstell av Mie,så meg selv,før det blir flaske,grøt og en liten dessert på den lille frøkna,før det er tid for dupp igjen.
Duppene varer fra 30-60 minutter så det gjelder å prioritere hva som er viktigst under den lille tiden og i dag ble det sannelig blogging og frokost,litt egen-tid er godt:-)

Vi har akkurat begynt med nye rutiner på natten,noe som jeg bestemte meg ganske spontant for,for 3 netter siden etter å ha vært oppe x antall ganger for å lage melk.
Mie våkner hver eller hver 2.time om natten for å forlange melk som hun har gjort siden fødselen,noe som gikk greit når jeg ammet men siden jeg ikke produserer tilstrekkelig nok lengre ble det så vi begynte med flaske og morsmelk-tillegg for å slippe urolighetene ved puppen.
Hun la seg kl 20,sov til kl 24,fikk flaske som hun drakk ca 20 ml av for så å våkne igjen kl 1 for å forlange mer melk.Nei,dette så jeg meg lei på for dette har bare blitt en stygg vane for oss begge så jeg nektet henne faktisk melk kl 1 og det ble jo selvsagt gråting.Dette var bare tulle-gråt for jeg kjenner igjen sult-gråten.Joda,jenta sovnet og sov helt til kl 3.30 og da fikk hun selvsagt melk.
Sov videre til kl 7,fikk melk igjen og sov til kl 9. Når vi sto opp hadde jeg fått så mye søvn at jeg følte meg som et helt nytt menneske så dette ble gjort natten etter å.Ikke like suksessfullt da det plutselig ble mye uroligheter og gråt men i natt våknet hun kun kl 3 og kl 6.45 for mat så jeg er strålende fornøyd med å ha blitt kvitt den stygge uvanen og jeg merker at vi begge er mye mer opplagte og i bedre humør dagen etter en slik natt.
Hurra!!
Det er jo ganske tydelig at hun egentlig ikke trenger mat på natten for hun drikker bare 10-30 ml før hun sovner men nå skal vi prøve dette en stund,før hun kanskje ikke trenger noe som helst mat og dermed sover over hele natten.
Det har hun enda ikke gjort så jeg tror jeg blir rimelig sjokkert den natten hun bestemmer seg for det:-)

Det er sol ute og tempen ligger på 0- grader så vi skal gå oss en fin tur litt senere i dag...gjelder å utnytte det flotte været imens man har det!




2 kommentarer:

  1. SÅ herlig bilde :D

    Det er veldig deilig når de kan sove litt ute.. Desverre våkner jenta vår m en gang vogna står stille så vi må GÅ hele tiden hehe :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi,takk for det!;) Slik var det her også veldig ofte,enten om vi sto og satt oss ned eller om vi stoppet bilen men etterhvert som hun har blitt eldre har det gått seg til,heldigvis.Anbefaler deg til å slutte å gå absolutt hele tiden nå mens hun er så liten,da blir det så mye bedre når hun blir eldre:)

      Slett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)